torsdag 13 november 2008

thank you for the music...

...the songs im singing.

inser, efter att ha läst min blogg, att mkt av mitt liv innehåller musik. det har jag aldrig tänkt på tidigare. att den har funnits där...tillsammans med mina böcker, ja det har den. men inte att jag är så här upptagen av själva världen av rytmer, texter och känslospråk...det hade jag ingen aning om.. ärligt. när jag hör jingles lr introtv-program så hör jag andra gamla kära låtar.. de gömmer sig även i texter jag läser och meningar och ord som folk säger talar berättar. i samband med musiken så känner jag mig nästan mystisk.. magisk.. nästan som en häxa, trollkarl lr magiker. knuten till en värld utan för den vi lever i. ja.. även fast det låter nojjigtfasiken så sant..


man kan:

  • äta
  • sova
  • slappa
  • stressa av
  • dansa
  • jobba
  • träna
  • simma
  • sjunga
  • skapa
  • umgås trots språkhinder
  • skratta
  • gråta
  • trösta
  • föda
  • och älska
till musik. återigen.. vill jag understryka. musik är en stor del av livet..



http://www.youtube.com/watch?v=FP7mjSwqOwc

Inga kommentarer:

you hear what i say?

the best part of us slowly dies if no one really believes they exist. what remains is just shadows of memories and the cold ashes of trust and beliefs.

hell isnt a pit full of demons
poking your flesh with a stick
its an endless dinnerparty with
all the people you just cant stand
and really hate.